Usein kysytyt kysymykset

 

 

ASIAKKUUS

Kuka voi tehdä ostoksia verkkokaupassamme?

Verkkokauppa on tarkoitettu Suomessa rekisteröityneille yrityksille. Berner Oy:n ProShop-verkkokaupassa (proshop.berner.fi) sekä rekisteröityneet ja rekisteröitymättömät asiakkaamme voivat tilata tuotteita.

 

Kuinka luon asiakastilin verkkokauppaan?

Luot kätevästi asiakastilin täyttämällä tämän lomakkeen täältä. Täytä lomakkeelle yrityksenne y-tunnus, yhteystiedot, laskutustiedot sekä yrityksen ProShop- pääkäyttäjän tiedot. Pääkäyttäjä pystyy lisäämään yritykselle muita tilaajia Asiakastili -sivulta kohdasta Yrityksen käyttäjät. 

Luomalla asiakastilin ProShopiin saat monia etuja:

  • Laskulla maksaminen (edellyttää luottotietojen tarkistusta ja myönteisen laskutuspäätöksen). Lasku-maksuehdon voimaan tuleminen kestää noin 1 työpäivän.
  • Tarjoamme rekisteröityneille ja postituslistalle liittyneille asiakkaillemme tietoa uutuuksistamme sekä erikoistarjouksia tuotteistamme.
  • Sisäänkirjautuneen käyttäjän yhteystiedot täytetään tilauslomakkeelle automaattisesti, mikä nopeuttaa kaupassa asiointia.
  • Tilaushistoriasi tallentuu verkkokaupasta löytyvälle omalle käyttäjätilillesi.
  • Saat käyttöösi Oma Valikoima -toiminnon, johon voit kerätä suosikkituotteitasi helposti tilattavaksi. Tuotteiden lisääminen Omaan Valikoimaan tapahtuu Lisää omaan valikoimaan -painiketta klikkaamalla haluamasi tuotteen kohdalla.

Verkkokaupasta voi tehdä tilauksia myös rekisteröitymättä ja kirjautumatta palveluun, mutta tällöin maksuehto Lasku ei ole käytettävissä.

 

Mistä näen asiakastietoni ja saanko muutettua niitä?

Rekisteröityneenä asiakkaana pääset Omat tiedot -osiosta tarkistamaan asiakkuuteesi ja tilaamiseen liittyvät tiedot. Siellä voit hallita käyttäjätietojasi, uutiskirjeiden tilauksia ja nähdä lisäämäsi toimitusosoitteet. Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu ilmoitathan siitä osoitteeseen proshop@berner.fi. Omat tiedot- osiosta voit myös  katsoa tilaushistoriaasi ja omaan valikoimaan lisättyjä tuotteita sekä luoda uusia tilauksia vanhojen tilausten pohjalta.


Olen unohtanut asiakastiliini liitetyn sähköpostiosoitteen, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 020 690 761 (arkisin 9-15) tai sähköpostitse pro.tilaukset@berner.fi .

 

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Salasanan saa muutettua klikkaamalla tätä linkkiä ja seuraamalla sivulla mainittuja ohjeita.

 

Tuotteet ja tilaukset

Miten haen ja selaan tuotteita?

Voit hakea tuotteita nimen, tuotenumeron tai muun hakusanan perusteella painamalla verkkosivun oikeassa yläkulmassa olevaa Suurennuslasi -painiketta. Voit myös selata tuotteita tuoteryhmittäin ja lajitella listausnäkymiä tuotteen nimen tai hinnan perusteella. 

 

Kuinka teen tilauksen?

  • Etsi tuotteita tekemällä hakuja tai selaamalla tuoteryhmiä.
  • Valitse haluamasi tuote ja klikkaa Lisää ostoskoriin -painiketta.
  • Kun olet lisännyt kaikki haluamasi tuotteet ‒ siirry ostoskoriin. Ostoskorissa voit vielä muuttaa halutessasi tilattujen tuotteiden määriä.
  • Klikkaa Mene kassalle -painiketta.
  • Muista hyödyntää mahdollinen alennukseen oikeuttava kampanjakoodi. Alennuskoodi aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi kassalla sijaitsevaan Alennuskoodit -kenttään ja klikkaamalla Käytä koodi-painiketta.
  • Jos et ole kirjautunut sisään, täytä yhteystietosi ja valitse toimitustapa. Maksutapa kirjautumattomalle on aina Maksuturva. 
  • Jos olet kirjautunut palveluun käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi, yhteystiedot näkyvät lomakkeella esitäytettyinä tai ne löytyvät toimitusosoitteen alasvetovalikoista. Voit halutetssasi syöttää uuden toimitusosoitteen tai valita alasvetovalikosta tallennetun osoitteen. Myös Lasku-maksuvaihtoehto saattaa olla valittavissasi.
  • Vahvistettuasi ja maksettuasi tilauksen, ruudulle ilmestyy ”Kiitos tilauksestasi!”. Samalla lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Kirjautumattomilla käyttäjillä käytetään tilauksen yhteydessä annettua sähköpostiosoitetta. Sisään kirjautuneiden käyttäjien tilausvahvistus lähetetään rekisteröitymisen yhteydessä tallennettuun sähköpostiosoitteeseen.
  • Jos olet tehnyt tilauksesi kirjautuneena palveluumme, löydät tilaustietosi myös verkkokaupan Asiakastili-sivulta.

 

Minkälaisia määriä voin tilata tuotteita?

Tuotteiden myyntierät näkyvät, kun klikkaat yksittäistä tuotetta (tuotetiedot aukeavat). Mikäli tuotteella on myyntierä, kerrotaan tästä määrä ja hintavalikossa. Yksittäisiä tuotteita voi ostaa, mikäli määrä alittaa myyntierän lisätään hintaan pientoimituslisän 0.90€/kpl. Jos asiakas tilaa tuotteita yli määritellyn myyntierän, pyöristetään määrä aina seuraavaan täyteen myyntierään. Tuotteen täysi myyntierä kerrotaan myös ostoskorivaiheessa. 

 

Miksi tuotteessa lukee ennakkotilattava tuote?

Jos tuotteessa lukee Ennakkotilattava tuote, on tuote joko loppu varastoltamme tai se on tuote jota tilataan asiakastarpeiden mukaisesti. Mikäli toivot lisätietoja tuotteiden saatavuudesta tai toimitusajoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh. 020 690 761 (arkisin 9-15) tai sähköposti pro.tilaukset@berner.fi ympäri vuorokauden.

 

En löydä haluamaani tuotetta tuotevalikoimasta?

Mikäli et löydä haluamaasi Berner Pron tuotetta verkkokaupan valikoimasta voit kysellä sitä asiakaspalvelustamme sähköpostitse osoitteella proshop@berner.fi.

 

Voinko tehdä tuotteista tarjouspyynnön?

Mikäli tuotteella ei näy hintaa verkkokaupassamme näkyy tuotetiedoissa kohta Pyydä tarjous. Klikkaamalla kohtaa pääset syöttämään lisätietoja ja yhteystietosi kyselyyn jonka jälkeen saat kätevästi lähetettyä meille tarjouspyyntösi koskien kyseistä tuotetta. Voit myös lähettää meille tarjouspyynnön suoraan sähköpostitse osoitteella proshop@berner.fi.

 

Miten tuotteiden hinnat määräytyvät?

Tilatun tuotteen hinta on aina palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä veroton hinta, johon lisätään toimitusmaksu 25,00 € (alv 0%) alle 500 € (alv 0%) tilauksista, yli 500 € tilauksissa toimitus on maksuton. Mikäli käytössä asiakaskohtaiset hinnat, alennukset näkyy nettohintoina niin kaupassa kuin sitten lopuksi laskullakin sisältäen alennuksen. Berner Oy:llä on oikeus hintojen korjaamiseen jälkikäteen, mikäli kyseessä on teknisestä viasta johtuva hintavirhe. Tällaisissa tapauksissa olemme yhteydessä aina asiakkaaseen erikseen.

 

Voinko lisätä/muuttaa tuotteita lähetetylle tilaukselle?

Tehdylle tilaukselle ei voi jälkikäteen tehdä muutoksia.

 

Maksaminen 

Mitkä ovat maksuvaihtoehdot?

Verkkokaupan asiakastilin omaavat asiakkaat voivat maksaa ostoksensa verkkopankki- tai luottokorttimaksulla sekä laskulla. Maksuehto Lasku myönnetään vain organisaatio- ja yritystilaajille, jotka täyttävät laskutustietoihin Y-tunnuksen ja jonka luottoluokitus laskumaksuvaihtoehdon sallii. Lasku maksuehdon voimaan tuleminen kestää noin 1 työpäivän. Voit kuitenkin heti tehdä tilauksia luottokortilla tai verkkopankissa. Laskuvaihtoehto näkyy vain sisäänkirjautuneille asiakkaille.

Rekisteröitymättömät asiakkaat voivat maksaa ostoksensa verkkopankki- tai luottokorttimaksulla.

  • Verkkopankit (Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet)
  • Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)


Verkkomaksuilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n (y-tunnus 2121703-0) välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

  • Lasku

Laskulla maksaminen edellyttää myönteistä laskutuspäätöstä Berneriltä. Mikäli laskutuspäätös on myönteinen, aktivoituu lasku maksuvaihtoehtona noin arkipäivän kuluttua rekisteröitymisestä. Berner Oy:llä lasku lähetetään asiakkaalle laskutusosoitteeseen tavaran toimituksen jälkeen. Maksuaikaa on 14 vuorokautta. Laskulla maksaminen on käytössä vain Berner Oy:n tiliasiakkaille. Laskua voi käyttää tilauksen maksamiseen, mikäli vaihtoehto on valittavissa ostoskorissa. Tiliasiakkuuden avaaminen kestää yhdestä kahteen arkipäivää.

Maksuturva Group Oy
y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
www.maksuturva.fi

 

Toimitukset ja palautukset

Voinko noutaa tilaukseni Bernerin varastolta?

Tehtyjä tilauksia ei voi noutaa verkkokaupan varastosta.

 

Mikä on tilausten toimitusaika?

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset lähetetään 48h kuluessa tai mahdollisuuksien mukaan toivomanasi päivänä.

 

Mitkä ovat verkkokaupan ja Bernerin tilaus- ja toimitusehdot?

Tilaus- ja toimitusehtomme löydät täältä.

 

Voinko palauttaa tilamani tuotteet?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme mikäli sinulle toimitetaan viallinen tuote, puh. 020 690 761 (arkisin 9-15) / sähköpostitse pro.tilaukset@berner.fi . Virheellisesti tilattujen tuotteiden palauttamisessa peritään uudelleenhyllytysmaksu (25% tuotteen arvosta). Asiakas vastaa itse palautuksesta ja siihen liittyvistä mahdollisista kuljetusmaksuista.

 

Tekniset käyttövinkit

Suositeltavat selaimet ja ohjelmistovaatimukset

Palveluja suunniteltaessa on otettu huomioon käyttöjärjestelmä ja selainkombinaatiot mahdollisimman suuren käyttäjäjoukon huomioonottamiseksi. Suosittelemme, että käytät uusimpia selainversioita tietoturvallisuuden ja kaupassa olevien toiminnallisuuksien käytettävyyden takaamiseksi. Tarkemmat ohjelmistovaatimukset on kuvattu alla.

Verkkokauppa toimii parhaiten seuraavilla selaimilla:

  • Chrome
  • Firefox
  • Safari
  • Internet Explorer

 

Acrobat Reader

Palvelut voivat sisältää pdf-dokumentteja, joiden lukemiseen tarvitaan Adobe Acrobat Reader -ohjelma. Ohjelma on ladattavissa ilmaiseksi Adoben kotisivulta.


JavaScript

JavaScript pitää olla päällä palveluiden toimivaksi kunnolla.

 

Välimuistin tyhjennys

Tietokoneen välimuisti kannattaa aina välillä tyhjentää, jotta et kaupassa asioidessasi vahingossa käytä vanhentunutta tietoa. Joskus käytettävyysongelmat johtuvat juuri välimuistista. Koko historia eli evästeet, sivuhistoria ja välimuisti tyhjennetään selaimen asetusten kautta. Ohjeita yleisimpien selaimien välimuistin tyhjennykseen: 

Microsoft Internet Explorer (suomenkielinen versio)

  • Valitse selaimen yläreunan Työkalut-valikosta Internet-asetukset. Valitse Väliaikaiset Internet-tiedostot-kohdasta Poista tiedostot ja hyväksy OK-painikkeella.
  • Valitse Sivuhistoria-kohdasta Tyhjennä ja hyväksy Kyllä-painikkeella.
  • Lopuksi paina vielä OK.

Microsoft Internet Explorer (englanninkielinen versio)

  • Valitse Tools-valikosta Internet options.
  • Valitse Temporary Internet Files -kohdasta Delete Files ja hyväksy Yes-painikkeella.
  • Valitse History-kohdasta Clear History ja hyväksy Yes-painikkeella.
  • Lopuksi paina vielä OK.

Mozilla Firefox (suomenkielinen versio)

  • Valitse Työkalut-valikosta Poista yksityisyystietoja
  • Valitse tiedot, jotka haluat poistettavan (sivuhistoria, tallennetut lomake- ja hakutiedot ja väliaikaistiedot) ja paina Poista valitut tiedot -painiketta.

Mozilla Firefox Mozilla Firefox (englanninkielinen versio)

  • Valitse Tools-valikosta Clear Private Data
  • Valitse tiedot, jotka haluat tyhjentää (Browsing History, Cache ja Saved Form and Search History) ja paina Clear Private Data Now -painiketta.

Safari

  • Avaa Safari-valikko selaimen työkaluriviltä.
  • Valitse Empty Cache (Tyhjennä välimuisti).
  • Napsauta valintaikkunassa Empty (Tyhjennä).

Google Chrome

  • Avaa Muokkaa ja hallinnoi Google Chromea (työkalun kuva).
  • Valitse Historia.
  • Valitse Muokkaa kohteita.
  • Valitse Poista kaikki selaustiedot.

 

Verkkokaupan mobiilikäyttö

ProShop toimii myös mobiililaitteilla ja tableteilla. Älypuhelimella käytettynä palvelu vaatii vähintään 3G-verkon ja mielellään iOS-, Android- tai Windows-käyttöjärjestelmällä toimivan puhelimen.

 

Yhteystiedot

Berner Pro asiakaspalvelu puh. 020 690 761 (arkisin 9-15) / sähköposti pro.tilaukset@berner.fi .